Menü
|
1970 Plymouth Cuda
70-es Cuda a nagy kedvencem. Ezzel a makettel magamhoz képest szintet léptem. Megismertem sok
új alapanyagot, kiegészítőt, amit be is építettem. Fényezéshez autó festéket és lakkot használtam és nagyon
látszik a különbség. Flocking a padószőnyeghez, fotomaratott biztonsági övek, gyújtáskábelezés gyertyapipákkal,
motortér kábelezés, panelvonalak kimélyítése. Ezek összessége sokat hozott szerintem a kész maketten.
A blokkal kezdtem. Gyertya pipákat készítettem és összekábeleztem a blokkot a gyújtáselosztóval,
ügyelve a megfelelő gyújtássorrendre.
Ennél a makettnél próbáltam először rendes autófestéket, amit tipus és évjárat
alapján kevertek ki. Eleve nagyon jól működött és annak ellenére, hogy metal szín még úgy is
nagyon szép lett, hogy egy helyen szemét került bele és vissza kellett csiszolnom alapozóig.
A javítás után nagyon szépen takart és nem látszott, hol kellett belejavítani.
Persze az igazi szép fényét a festésnek a 2k lakkozás adja meg, azonban ehhez előszőr,
a kis szennyeződéseket ki kellett csiszolni a festésből.
Aztán jöhetett a lakkozás a matricázás előtt. Itt is több réteg kellett és többször
vissza kellett csiszolgatni, mivel mindig belekerült valami apró piszok.
Lakkozásra matrica és fedő lakkozás
Mivel a motorháztetó és a sárvédők teteje és a hátsó lámpa rész selyemfényű
fekete, ezért ismét maszkolni kellett.
Mattra fújva, utána 2k selyemfényű lakk és a kaszni kész.
A belső kialakításánál használtam először flocking-ot, ami egy nagyon
finomra darált szövet és elég jól hozza a belső szőnyegkárpit textúráját. Az üléseket, ajtó kárpitot
tört fehérre fújtam, kicsit koszoltam és kifestettem a króm dísz elemeket. A biztonsági öv fotomaratott
és műanyag alkatrészekből készült plusz a textil öv anyag, amit szintén vettem. Ezeket festeni és
összefűzni kellett.
Gyárilag krómozott volt a felni, de a közepe acélszürke. Amikor a króm felninek kifújtam a közepét,
a króm szélről visszatükröződött a közepe és úgy nézett ki, mint, ha ráködölt volna a festés, így az egészet
lemarattam és festettem
A hátsó lámpáknál a krómot szintén le kellett először maratni, utána ezüstre fújni,
mivel az átlátszó festék alá kell a krómozott vagy fényes ezüst. Utána ezt a részt kimaszkolni
és feketére fújni a lámpatestet. Utána két részre kellett bontani a világító testet, átlátszó
és piros. Az átlátszó piros, eleve ad egy jó műanyag felületet, de a féklámpa részhez ki kellett
találnom valamit. Itt kétkomponensű ragasztót használtam, ami egy átlátszó, műgyanta szerű anyaggá
szárad. Sanos a kész kép kicsit homályos, de egész jó lett a végeredmény
Mivel a gumik mindig nagyon műanyag szerűek, én mindig
megkotatom a futó felületet és az oldalát is.
A rendszámtáblánál kipróbáltam, hogy tudnék valóban dombornyomott táblát készíteni.
Aluminium lemezből megcsináltam a domborítást és arra raktam rá a matricát lágyítóval.
Ugyan így egy kicsit viseletesnek tűnik, de sokkal természetesebb hatást kelt,
mint egy tök sík felület.
Nyilván nem minden apró részletet és változtatást írtam és fotóztam itt le,
mi több, akár már ez is túl részletes. Végül elkészült és bár régóta gondolkodom, hogy lehetne
egységesen minden makettet szépen körbefotózni, az egységesítés most is elmaradt.
|